Today I received
the email address to the doctor at Karolinska. The girl I spoke to has asked
her mother and she replied that she would much like to meet with me and talk. This
is great and to get this chance with my project is super.
This is the mail I sent to the doctor. Her name
is Svetlana Lagercrantz.
--------------------------------------------
Hej!
Jag heter Amanda Olsson
och går i tredje ring på VRG Djursholm. Jag fick ditt namn och din mail av din
dotter efter att ha sålt Rosa Bandet på skolan. Hon berättade då att du var
läkare. Jag håller just nu på med mitt 100 poängs-projekt och jag har valt att
arbeta kring bröstcancer. Varför jag valde detta är för att jag själv har
förlorat min farmor i sjukdomen och vill nu lära mig vad det faktiskt är som
händer när man blir sjuk och vad för kunskap som behövs spridas redan vid ung
ålder. Jag undrar nu om det finns möjlighet till att få träffa dig mellan den
7e-18e januari? För att få lära mig mer av någon så pass insatt i ämnet. Skulle
betyda mycket.
Tack på förhand,
Med Vänlig Hälsning,
Amanda Olsson
aman.olss-2013@live.vrg.se
0737-864 104
----------------------------------------------
Now
it’s just to keep my fingers crossed for a good answer!